tiistai 23. heinäkuuta 2013

Semestermissar July 2013

Det blev semester direkt i början av Juli vilket av någon orsak ledde till att det inte blev lika mycket agility träning. Det beydde inte att Saps fick ledigt och vila för Lare och Saps åkte iväg på hundläger över ett en lång helg. Helgens tema var "haku" och att söka gubbar i skogen. Kanske en intensiv träningshelg med Lare i kombination med att jag var febrig i 4 dagar ledde till att då det  blev dags för agilityträning gick allt inte riktigt som i Strömsö. =)

Saps var lite yr, och det samma kan man lungt säga om Freps. Kombinationen blev lite av en katastrof, men efter en allvarlig diskussion och lite skarppande blev det en aning bättre. Det var främst träningen direkt efter lägret som inte lyckades så bra, följande träningar var vi "back on track" och på rätt så samma nivå som före semestern.

Här är lite smakprov på hur man inte ska göra och hur man med fel tajmning och dålig hantering får hunden att ta fel hinder och misslyckas. Fast det alltid inte går så bra är det viktigt att komma ihåg att det största delen av felen uppstår på grund av föraren inte på grund av hunden,  och jag tycker att i slutendan ska både hunden och föraren ha roligt tillsammans.




Over and out,
Freps & Saps

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti